Yhteistyökumppanit

Suomen Verhoilijamestarien Liitto ry tekee järjestötasolla tiivistä yhteistyötä alan oppilaitosten kanssa. Vastaavasti jäsenemme tarjoavat omissa yrityksissään työssäoppimispaikkoja alan opiskelijoille ja tulevat tekijät pääsevät näin tutustumaan verhoilualan yrittäjyyteen sekä harjoittelemaan koulussa opittuja taitoja.

neulat-valineet.jpg

Teemme myös erilaisten projektien kautta yhteistyötä taideteollisuusalan järjestöjen, yrittäjien ja organisaatioiden kanssa. Lähellä sydäntämme ovat mm. kiertotalous ja ekologisuus, yrittäjyys (mm. verotus, yrityslainsäädäntö, yrittäjyyden edellytysten kehittäminen) sekä monet muut teemat. Jos sinulla on idea, jota voisimme lähteä yhdessä työstämään, olemme aina avoimin mielin kiinnostuneita.

Tärkeä yhteistyötaho meille ovat myös alan tukkuliikkeet ja maahantuojat. Heiltä jäsenistömme hankkii materiaalit työhön – kankaat, nahat, työkalut, koneet ja monet muut jokapäiväisessä työssä tarvittavat ainekset. Maahantuojien kanssa yhdessä kouluttaudumme ja pysymme ajantasalla uusista tuulista verhoilualalla. Tukkuliikkeet myös tukevat toimintaamme osallistumalla mm. lehtemme julkaisuun, Verhoilualan Päivien järjestämiseen sekä verkostoitumistilaisuuksien ja kokousten isäntinä ja emäntinä.

​

Verhoilijamestarien Liiton tärkeä voimavara ovat aktiiviset paikallisyhdistyksemme Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Paikallisyhdistykset järjestävät monipuolista toimintaa omalla alueellaan ja Liiton jäsenet voivat osallistua koko tarjontaan yhdellä jäsenmaksulla. Paikallisyhdistys on hyvä tietolähde sekä jäsenillemme että asiakkaillemme, kun kaivataan paikallistietämystä.